Gå videre til hovedindholdet

Det er jo snart jul

Og så skal man komme med ønsker:-)

Normalt er jeg altid ude i sidste øjeblik, men i år har jeg faktisk en nogenlunde lang ønskeliste.

Og hvad bedre end at skrive det her

Dem her har stået højt på ønskelisten igennem flere år. 


MEN manden i huset har en ide om at de ikke ligner små juletræer, men noget helt andent. Ligesom franskmænden sidste år heller ikke fandt dette juletræ passende.. 

Bøger skal der til og i mit tilfælde bliver der godt nok læst mange bøger hvert år.
Seven letters from paris
Sådan får du superhud
Sekten
Alt det lys vi ikke ser
Det gode brød

Nå ja og når man så bliver ældre er div cremer, serumer og andet godt til at stramme op jo heller ikke af vejen.

Verdens bedste øjenvippe gro serum
(Det ved jeg af gode grunde ikke om passer, men jeg ved at mine vipper voksede til uanede længde efter have brugt den her. Desværre er den lidt kostbar.
Ansigts ruller
Og sådan en her, gad jeg da godt prøve, men igen er det ikke lige noget man går ud og køber til en selv.
OG så har jeg en stor kærlighed for Paulas Choice, som er et hudplejemærke der desværre kun kan købes over nettet.

Cleanser
Toner
Dagcreme med solfaktor 50
Retinol serum
og
Jurlique håndcreme

Smykker er der sørme også på ønskesedlen til jul. Jeg fik den skønneste halskæde af min mand i 40 års fødselsdagsgave fra Alex Monroe
Nemlig denne her fine hare i fuld spring. Egentlig var jeg inden jeg så dem mest vild med den fine humlebi som er i midten af billedet nedenunder. Men da jeg var i paris og skulle køben den synes jeg den var for stor og klodset. Men lige ved siden af hang den fine hare altså. Bortset fra det er jeg også vild med ræven til venstre og den sorte fjer. 


Men denne gang er ønskerne som følgenden
Sammen med det her armbånd
Så de kan mixe lidt rundt i de armbånd jeg har på armen oftest. Det i girafhår med guld og sølv perler har jeg fået af manden min. Jeg elsker det højt, især fordi han helt selv har fundet på det. De der læser med husker sikkert jeg har været i afrika et par gang og arbejde med netop giraffer. Det andet armbånd har jeg fået af mine forældre, det er i slangeskind og igen hvis man kender mig vil man vide at jeg til dagligt arbejder med masser af slanger:-)
Og jeg er bare sikker på de to armbånd ovenfor ville give et fint modspil til de her to.

Og så skal man jo ikke glemme at jeg er et madøre af 1 grad. Derfor kan ingen af de nedenstående ønsker komme som en overraskelse.
grøntsagsstrimler fra kunst og køkkentøj som jeg altid kan bruge gavekort til....

fordi man aldrig må gå ned på udstyr
Og så til de ellers helt ude i hampen ønsker

At rejse til Brasilien med Familen og vise dem det land jeg er blevet forelsket i mens jeg har arbejdet der. Sidst var i januar i år. Her var jeg i pantanal med en kollega hvor vi svømmede i floden miranda med kaimaner, piratfisk og sikkert alt muligt andet suspekt.
Og jo jeg var ved at dø af skræk. Men hvornår får man lige muligheden for at gøre sådan noget igen

Begejstringen over dyr i alle former er stor. Som her til venstre for en træfrø som kortvarigt tog ophold på min skulder og den vanvittige flotte græshoppe og nedenunder dværg myreslugeren. Brasilien er fantastisk og jeg ville ønske at jeg kunne flå 3 mdr ud af kalenderen og vise mand og børn det her fantastiske land.  

Hvad ønsker i jer til jul?













Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Amerikanske Brownie

Den her opskrift har jeg lave mange gange, og den er skøn. Sprød udenpå, sej indei. Lige som en brownie skal være. Det sjove ved dem, er at man skal bage dem i muffinforme. Så er de portions anrettede helt fra starten af. Altså bortset fra at jeg kan spise mere end en.. Du skal bruge: 100 g mørk chokolade 200 g Smør, i tern 400 g sukker 4 æg 1 stang vanille 160 g mel 100 g mørk chokolade i små stykker 100 g lys eller hvid chokolade friske hindbær Sæt ovnen på 160 grader. Smelt 100 g mørk chokolade over vandbad, sæt til side i 15 min.  Rør sukker og det kolde smør lyst og luftigt Smør, masser af smør Når det er pisket godt, tilsættes et æg af gangen, pisk godt imellem hvert æg.  Tilsæt den lunke chokolade, rør grundigt  Tilsæt mel og til sidst tilsættes det hakkede chokolade  Dejen er sjov silkeblød og ret luftig  Put en lille tsk. fuld af dejen i en GODT smurt muffinform, læg et hindbær ned i dejen. Tilsæt igen en tsk. fuld dej. De skal

Telefonsælger, ost og kaffe

Og ikke nødvendigvis i den rækkefølge:-) For det første har vi fået nyt tastatur. Så nu kan jeg skrive KKKKKKK lige så tosset som jeg vil. Da vi var til Birthe og Annes blogtræf i vejen, Fik vi de her skønne oste. Jeg skyndte at spise dem og måtte bare have mere af den her. Castello, reseve præst, hedder den. Den er super lækker, lidt af prima donna. Men på sin helt egen måde. Jeg har købt den et par gange. Og i sidste uge var den på bud i vores Føtex Food, hvor man kunne få 2 for 35 kr. Den er vanvittig god til et ostebord.  Og Den anden dag da jeg lige var på tanket for at købe en morgenbolle, så jeg denne her starbucks Qandi latte caramel flavour sag. Og nu er det jo ingen hemmelighed at jeg er ny ud i kaffen. Og at det skal være sødt og ikke smage voldsomt af kaffe. Er du helt vild den er god. Så er der det her med den der telefonsælger.  Jeg ser mig selv som et forholdsvis åbent og venligt menneske. Normalt også over for telefonsælgere...  Men, den anden dag

Godt Nytår og en konkurrence

Håber i alle havde en god nytårsaften. Det havde vi. Vi var i gode venners lag, med masser af hygge og god mad i rigelige mængder. Vi fik hjorte carpaccio skudt af naboen til forret, Dernæst stod den på ryg fra samme dyr:-) og til dessert havde jeg lavet  Lones Bourbon tærte , som var intet mindre end formidabel. Nå men det er jo faktisk ved at være et år siden jeg startede bloggen. Og det skal selvfølgelig fejres med en konkurrence:-) Jeg har haft gang i en god chilidyrkning sidste år. Og nu har jeg jo fået mig et drivhus, så de små planter kan tage endnu mere af min tid.  Det her er de "overskudsfrø" af Chili, tomater og en enkelt agurk.  De står bare og venter på lidt kærlighed i form af jord, varme og vand.  Og som du måske kan ane, er det ikke de almindelig tomater som min interesse har fanget.  Her er "black Cherry", "pineapple" og "black from Tula" at finde  Og Chilier er simpelthen fantastiske små planter. B